Followers

Thursday, May 17, 2012

HILANG DOA SEORANG IBU


assalaimualaikum....

rasanya dh lama aku x jenguk blog ni....tetiba terdetik nk menulis sesuatu semasa tengah tengok citer "hilangnya doa seorang ibu".....belilang air mata ni......sesungguhnya manusia ni sentiasa lupa walaupun sealim mana seseorang itu, sembahyang x pernah tinggal tapi kalau die x tau mcm mane nk menjaga mulutnye dan perasan bongkak nye nescaya suatu hari nanti pasti die akan mendapat balasan daripadaNya....

"JAGA MULUT, JGN RIAK, JGN SOMBONG, JAGA PERASAAN ORG DAN JGN SAKITI PERASAAN ORG LAIN"

tu pesanan seorang ibu kepada anaknya sebelum ibu tu pergi mengerjakan umrah.....kata-kata tu mcm sentiasa terbayang2 kat kepala aku ni......kata-kata tu menjadi peringatan utk aku utk sentiasa beringat....mungkin kite x sedar dgn ape yg kite ckp kan akan menyakitkan perasaan org lain.....lepas tengok citer ni aku rase citer memang terjadi di dalam dunia reality kite ni.....bile difikir2kan manusia ni memang mudah lupa kan bile kite dh berada di puncak.....lupe pada sapa yg pernah menolong mereka masa susah dulu, bila berckp semuanya die je yg betul kadang2 ape yg mereka ungkapkan tu mcm xde perasaan kan.....yg mereka tahun perasaan mereka je yg perlu dijaga.....tapi org mcm ni satu hari nanti pasti akan mendapat balasan daripada Allah s.w.t.

Mungkin blog aku ni tidak menjadi perhatian utk org membacanya tapi apa yg aku tulis in hanya lah utk renungan dan peringata utk diriku sesungguhnya manusa itu sentiasa melakukan kesalahan dah Allah sentiasa memberi peluang kepada hambanya utk bertaubat....aku tau diluar sana memang ada manusia seperti angah watak dlm drama "hilangnya doa seorang ibu"......dan tidak aku nafikan memang ada org seperti angah yg ku kenali.....tapi aku berdoa semoga satu hari nanti mereka ini akan diberi pertunjuk oleh Allah s.w.t...... semoga mereka diberi petunjuk sebelum mereka kembali kepda pencitanya.....amin......







No comments:

Post a Comment