Followers

Tuesday, September 25, 2012

lawak di mlm hari...

Tajuk lawak tapi lom tau la ape aku tulis ni lawak ke x....

kisah disuatu ptg....di pendekkan citer tengah sibuk dok angkat makanan dari dapur nk hidang tu mkn malam tetiba muncul seekor kucing...x tau la mane dtgnye kucing tu tapi kucing tu sebijik mcm mickey tapi ekor panjang dan size die kecik almaklumlah anak kucing lom putus susu lagi......jadi aku bwk la kucing tu gi kat atas konon nk tunjuk la kucing tu kat diaorg sekali kene marah daaa....aku pon bwk la kucing tu kuar kasi makan.....comei je anak kucing tu makan tapi si mickey tu marah k....jeles la tu.....lepas aku kasi makan aku pon masuk la utk kasi perut aku ni makan.....lepas makan aku pon ckp dgn amani....ini adalah perbualan aku dgn amani:

aku : "kakak nk tengok x mickey dh jadi kecik "
amani : " nak"

bile aku buka je pintu ade la pulak kucing tu kat depan pintu nk masuk sekali amani nampak terus die lari terkejut....sampai naik kerusi....time tu memang lawak la.....die siap ckp.."yes...yes...mickey dh tecik".......seronok die bile tengok mickey jadi kecik.....tapi die x tau tu bukan mickey...entah2 mickey ni dh ade anak la tu anak die dtg cati die kat sini.....hahahaha...

citer ni bukan takat sini je

jap aku sambung






-beberapa jam kemudian-






amani dgn opah & atuk balik dari mengeteh memalam buta.....
masuk je umah die dgn eksitednye citer kat aku....

amani : "yoyong....mickey dh jadi besarrrr" (imagine sambil die buat gaya benda jadi besa)
aku : "apa????? mickey jadi besar balik ???
amani: " tul yoyong....die ompat2 (sambil die pon membuat gaya lompat) die ari2 yoyong....

aku dlm hati "apada amani ni tu pon senang kene tipu, tapi syok gak sesekali menyakat budak kecik ni kan........lawak je mickey leh jadi kecik lepas tu besar balik......hahahahaha


love 
mura

No comments:

Post a Comment